Presjek trenutnog stanja u radio industriji dao je Ivan Jurić-Kaćunić, predsjednik Uprave AGI-ja.
Radio je i u digitalnom svijetu iznimno moćan medij iz više razloga, a doseg je svakako jedan od njih. Globalno dopire do više ljudi nego bilo koja druga medijska platforma i unatoč eksploziji mogućnosti, radio je dio suvremene svakodnevice. U prosjeku 85% stanovništva u Europi sluša radio svaki tjedan oko dva i pol sata.
Nedavna povijest pokazuje da je radijska industrija uspješno odgovorila na suvremene izazove i postala multimedijalna, a svojom prilagodbom izborila se i za bitnu ulogu u kreativnoj industriji. Ono što su neki vidjeli kao krizu, lideri radijske industrije shvatili su kao priliku koju su iskoristili i proširili se na niz platformi. Radio se danas sluša, osim pomoću klasičnog radijskog prijemnika, i putem web stranica, mobilnih aplikacija, televizije… Zapravo, danas se sluša, čita i gleda u domu i tijekom putovanja, na poslu i u kafiću, tijekom rekreacije i odmaranja.
Povezanost radija i slušatelja je veća nego ikada, naglašava Jurić-Kaćunić. Publika se razvija iz uloge pasivnog konzumenta u ulogu korisnika i sudionika u stvaranju medijskog sadržaja. Interakcija se odvija kroz glazbena istraživanja u eri formatiranih radija, zatim putem društvenih mreža i u realnom vremenu, putem snimalica na aplikacijama te messaging platformama.
Radiju u prilog svakako ide i činjenica da je to medij kojem se najviše vjeruje.
Istraživanja u EU
Posljednje istraživanje je pokazalo da u Europskoj uniji građani vjeruju više nego radiju samo vojsci i policiji (Trust in media, European Broadcasting Union, EBU). Radio se i u posljednjoj krizi izazvanoj koronavirusom pokazao brzim i vjerodostojnim izvorom informacija.
Osim informativnog i edukativnog dijela, radio je medij koji zabavlja i opušta. Te njegove uloge nisu manje važne, a što posebno dolazi do izražaja u krizama poput ove posljednje s pandemijom kada ljudi još više trebaju distrakciju od teških sadržaja. I istraživanje je svojevremeno potvrdilo da nas slušanje radija čini značajno sretnijima.
Mnogima od nas upravo pomno birana glazba i glasovi poznatih voditelja danima ‘dodaju boju’.
Naposljetku treba reći i da je komercijalni radio besplatan za svoje slušatelje, a poslovni model se gotovo isključivo oslanja na oglašavanje.
Kad se pogleda šira slika trenutnog stanja jasno je da je radio dobro pozicioniran na medijskoj karti, a godine mu ne donose nemoć. Upravo suprotno.
Follow Ivan
AGI https://www.agi.hr/ivan-juric-kacunic/
LinkedIn https://bit.ly/2TKeZk2
Facebook https://www.facebook.com/ivan.juric.kacunic.official/
Twitter https://bit.ly/3mOZxQe
Ivan Jurić-Kaćunić, President of the management board @ amm global institut