O Narodnom radiju

SUPERBRANDS CROATIA
NARODNI RADIO

Tržište
Hrvatsko tržište radijskih programa izuzetno je bogato. Na nešto više od 4 milijuna stanovnika broji 156 radiopostaja, što predstavlja izuzetno dinamično okruženje. U ukupnom broju postojećih radiopostaja 6 je s nacionalnom koncesijom, 20 sa županijskom i 130 s lokalnom ili gradskom koncesijom. Na nacionalnoj razini emitiraju se tri radijska programa Hrvatskog radija ( u sustavu HRT), jedna radiopostaja koja pretežno emitira vjerski program, a dvije su privatne komercijale radiopostaje, od kojih je Narodni radio nositelj titule Superbrands Hrvatska. Posebnost Narodnog radija je da emitira samo domaću glazbu – „najbolja domaća glazba“, što je odgovor na preferencije slušatelja (rađeno je veliko glazbeno istraživanje), koji se značajno više opredjeljuju za domaću glazbu, a posebno pop i rock 80-tih i 90-tih.


Dostignuća
Narodni radio je u svim godinama svog emitiranja najslušanija i najpopularnija radio postaja u Hrvatskoj. Iako je s povećanjem broja radio postaja na nižim razinama njegov udio u ukupnom slušateljstvu s godinama nešto manji, i dalje je Narodni radio lider na domaćem tržištu.
Kontinuirano praćenje rezultata istraživanja slušanosti više nezavisnih agencija za tržišna istraživanja osnovna su podloga za kreiranje programske sheme, kao i dnevnih radijskih sadržaja. U tome, Narodni radio je prije svega glazbeni radio, a u svom informativnom dijelu zadovoljava potrebe slušatelja za kratkim, sadržajnim, zanimljivim informacijama iz svih područja. Također, posebna se pažnja posvećuje njegovanju kako sadržaja od općeg i nacionalnog značaja , tako i regionalnih informacija koje mogu biti zanimljive cjelokupnom slušateljstvu.
Narodni radio jednako su prihvatili slušatelji svih dobnih skupina, različitih obrazovnih nivoa, a sve ih karakterizira njegovanje tradicijskih vrijednosti, vezanost uz obitelj, posao, rad na vlastitom usavršavanju i relativno visoki životni ciljevi.
Ove vrijednosti radio postaja kroz jaku emotivnu povezanost sa slušateljima ispunjava značajnije od drugih medija.
Narodni radio brand je trgovačkog društva Radio Croatia, koji je osim produkcije i emitiranja radijskog programa i izvršni producent najvećeg glazbenog festivala u regiji – Hrvatskog radijskog festivala i niza drugih glazbenih i društvenih događanja. U ovom segmetu potrebno je posebno naglasiti rođendanske koncerte Narodnog radija. Obzirom da jedini na hrvatskom elektronskom medijskom tržištu njeguje isključivo domaću glazbu, to su i odnosi sa svim estradnim umjetnicima izrazito dobri. Rođendanski koncerti uvijek su na pozornicu dovodili najpopularnije i najjače izvođače, što je jamčilo dobru glazbu i odličan ugođaj. Deseci tisuća posjetitelja uvijek su bili najbolje okruženje za sjajan glazbeni događaj. U nizu velikih fešti dva rođendanska koncerta Narodni radio donirao je u humanitarne svrhe. Prvi, 2004. godine za veliki finale akcije „Dajmo da čuju“ te 2005. za obnovu svetišta Sv.Ive u Uskoplju.


Povijest
Narodni radio oglasio se u hrvatskom eteru 23. prosinca 1997. godine prepoznatljivim glasanjem pijetla kao prva privatna komercijalna radiopostaja s državnom koncesijom. Već nakon nekoliko mjeseci postao je najslušaniji radio i taj primat zadržao kroz sve godine emitiranja. Tijekom prve godine emitiranja dosegao je 680.000 slušatelja, a najveći broj slušatelja zabilježen je 2003. godine, kada je samo na hrvatskom tržištu prešao milijun slušatelja prosječno dnevno. To je značilo da doslovce svaki treći hrvat stariji od 10 godina sluša Narodni radio više od jedan sat dnevno. Rastom broja i širenjem lokalnih i regionalnih radio postaja visoke postotke slušanosti u odnosu na druge radio postaje, zamjenile su još značajnije prilagodbe programa preferencijama slušatelja i kontinuirani rad na zadržavanju prve pozicije u radijskom eteru u Hrvatskoj.
Kadrovskoj strukturi od prvih se dana pristupa s velikom ozbiljnošću, obzirom da, zahvaljujući i najsuvremenijoj tehničkoj podršci, vrlo mali broj suradnika realizira program visoke slušanosti. Poslovni prostor smješten u dijelu velesajamske hale prvih je godina bio dom uspješne ekipe Narodnog radija. No, stalno unapređivanje programa, profilacija radijskih voditelja, nove tehnologije distribucije programa, kao i jačanje informativnog programa postavile su potrebu za većim i modernijim prostorom. Sedmi rođendan Narodni je radio dočekao u vlastitom, modernom radnom prostoru, u multimedijskom centru, gdje je posljednja tehnološka dostignuća podijelio s još nekoliko elektronskih medija.


Nova dostignuća
Svaki novi dan novi je izazov na dinamičnom tržištu okruženja. A radio je dobar onoliko koliko je bio dobar program jučer, jer danas mora biti još bolji. Stoga je, uz stalno promišljanje novih glazbenih sadržaja. Osim toga, Narodni radio u svibnju 2009. u svoje voditeljske redove uvodi jedno od najznačajnijih voditeljska imena na hrvatskoj radijskoj sceni: Davor Dretar Drele, osoba koja već desetak godina nasmijava cijelu naciju. Startom nove programske sheme u srpnju 2010., Davor Dretar Drele voditelj je jutarnjeg programa Narodnog Radija (svaki radni dan od 06.00 do 10.00).


Narodni radio prva je hrvatska radiopostaja koja je program počela emitirati putem satelita kojim pokriva Europu, Sjevernu Ameriku i Australiju. Popularni program posebno je interesantan našim iseljenicima, za koje se kreiraju i posebni programski sadržaji. Dnevno prosječno 250.000 slušatelja program Narodnog radija prati putem satelita. Klub satelitskih slušatelja koristi Intelsat Americas 5 na poziciji 97' W i frekvenciji 12 152 MHz, ili Hot Bird 6 na poziciji 13' E i prijamnoj frekvenciji 12 520 MHz.
Portal Narodnog radija, osvježen i dnevno aktualan, svakim danom bilježi sve više posjetitelja. On line program na internetu prati oko 180.000 slušatelja – posjetitelja adrese www.narodni.hr.
I tako je ciljni broj od milijun slušatelja dnevno i u vremenu snažne ekspanzije novih i alternativnih medija, primjenom novih tehnologija glavni adut Narodnog radija.


Program se intenzivno digitalizira, a potreba da što više informacija prati i s mjesta događaja optimalno se rješava putem ISDNa, u studijskoj kvaliteti, protokom od 256 kpbs-a. Brzinu i mobilnost realizacije upotpunjuje dostignućima 3G tehnologije, a interaktivnost sa slušateljima posebno je povećana korištenjem SMS servisa.


Proizvod
Narodni radio poznat je i prepoznat kao glazbeni radio koji emitira samo domaću glazbu.. Informativni program također je posvećen isključivo temama iz Hrvatske ili neposredno vezanim za Hrvatsku. Posebno su i Dobre vijesti, rubrika koju Narodni Radio emitira dva puta dnevno a koje nadopunjuju informativni program „obilazeći“ cijelu Hrvatsku. Cilj Dobrih vijesti krije se u samom nazivu – promoviranje i afirmiranje i dobrih stvari u našoj zemlji.
Poslovna filozofija Narodnog radija sažeta je u sloganu „Dio vašeg života“, čime posebno naglašava da je slušatelj na prvom mjestu, kao i zadovoljavanje slušateljevih osnovnih životnih potreba, odnosno želja za informacijama, glazbom, „dobrim osjećajem“.
Prema posljednjim rezultatima istraživanja slušanosti agencije Mediapuls u tjednom dosegu Narodni radio zauzima prvo mjesto s 26,4%, dok su odmah do njega Antena zagreb s 19,2% i Otvoreni radio s 15,2%. (Podaci za svibanj 2010.). Ono što potvrđuje tvrdnju bliske vezanosti slušatelja s Narodnim radijem je podatak da ga kao najomiljeniju radio postaju navodi 10,9% slušatelja, dok je drugi najomiljeniji radio Antena Zagreb s 9,5%.
Sve navedeno u konačnici rezultira i činjenicom da je sve tri godine izbora Narodni radio Superbrand u Hrvatskoj.


Promocija i društveno koristan rad
Narodni radio značajan dio programskih i drugih sadržaja posvećuje društveno korisnom djelovanju. Sam je inicirao ili sudjelovao u akcijama različitih humanitarnih organizacija, u čak njih 234. Posebno se ponosi aktivnim sudjelovanjem u najvećim humanitarnim akcijama, kao što su bile „Dajmo da čuju“, „Hvala ti, moj dobri anđele“, „Za lijepe naše“, Zakladi Ane Rukavine, „Kapi dobrote“ i drugima na nacionalnom nivou, a na nizim razinama u gotovo svim aktivnostimas lokalne zajednice kada se radi o humanitarnom i društveno korisnom djelovanju.
Aktivno pomaže pučke kuhinje, domove za djecu bez obitelji, a stalni je medijski partner i Hrvatskog Caritasa.
Posebnim programskim sadržajima Narodni radio prati sve gospodarske sajmove, izložbe i prezentacije, kulturna događanja, festivale, manifestacije koje njeguju hrvatsku kulturnu baštinu, ....
Sportske uspjehe i neuspjehe bilježi informativni program, a posebnost je Narodnog radija što značajnu minutažu posvećuju sportovima za koje drugi, nesportski mediji, uglavnom ne nalaze prostora. Time stvarni sportski entuzijasti dobivaju zasluženo mjesto u radijskom programu.
Činjenica da je najomiljeniji i najslušaniji radio predstavlja i veliku obvezu Narodnog radija da uvijek bude prisutan na svim značajnijim događanjima u Hrvatskoj, da zabilježi događaje i svojom prisutnošću na najbolji način promovira svoj program.


Vrijednost robne marke
Činjenica da Narodni radio ima izrazitu diferenciranost u odnosu na konkurenciju osnovna je njegova prednost. Teško je bilo kojim drugim radijskim programom zamijeniti Narodni radio, a slušatelji su mu visoko lojalni. Prosječna dnevna slušanost je gotovo 3 sata, a tjedni doseg više od četvrtine populacije.
Izrazita profiliranost, visok tržišni udio, idealna struktura slušatelja po svim demografskim elementima i čvrsta veza medija i konzumenata daju Narodnom radiju karakteristike snažnog brenda, a time i visoku vrijednost imena kao robne marke.

Nagradne igre
Sudjelovanje u nagradnim igrama putem SMS-a na broj 60080 naplaćuje se po cijeni od 2,40 kn po poruci (s uključenim PDV-om) kod operatera za usluge za brojeve s posebnom tarifom: IT Jedan d.o.o., tel: 062 700 700.

 

 

 

Ostali članci

Ekipa Narodnog radija

Kreatori programa Narodnog radija prije svega su slušatelji, njih gotovo milijun u tjednom dosegu. U svibnju 2010. rađeno je veliko glazbeno istraživanje u nekoliko hrvatskih gradova. Temeljem rezultata… Pogledajte više...

Tihana Stejskal, producentica

  Tihana Stejskal u zadnje vrijeme znana kao "yes, but woman"... Ok mijenja se.. :D I da... Ne da se žena uslikat' pa ne da... :D       Radio je jedini mediji kojeg priznaje… Pogledajte više...

Program radimo s partnerima

Narodni radio dio programa radi s partnerima u Media servisu, agenciji za produkciju radijskog programa, koja za nas producira dio informativnog programa. Također, u partnerskoj suradnji u programu Narodnog… Pogledajte više...

Odaberite vašeg voditelja

Array ( [0] => /home/narodni/public_html/index.php [1] => /home/narodni/public_html/_backbone/system/inc.php [2] => /home/narodni/public_html/_backbone/configuration/system_config.php [3] => /home/narodni/public_html/_backbone/system/functions.php [4] => /home/narodni/public_html/_backbone/classes/ea_user.php [5] => /home/narodni/public_html/_backbone/system/router.php [6] => /home/narodni/public_html/_backbone/site/program.php [7] => /home/narodni/public_html/_backbone/site/display_article.php [8] => /home/narodni/public_html/_backbone/modular/mod_elements.php [9] => /home/narodni/public_html/template/site/article.tpl [10] => /home/narodni/public_html/template/site/common/header.tpl [11] => /home/narodni/public_html/template/site/box/mnav.tpl [12] => /home/narodni/public_html/_backbone/modular/mod_onair.php [13] => /home/narodni/public_html/template/site/box/article_gal.tpl [14] => /home/narodni/public_html/_backbone/modular/mod_attachments.php [15] => /home/narodni/public_html/template/site/box/article_other.tpl [16] => /home/narodni/public_html/_backbone/modular/mod_article.php [17] => /home/narodni/public_html/template/site/sub/sub_onama.tpl [18] => /home/narodni/public_html/template/site/box/dj_select.tpl [19] => /home/narodni/public_html/template/site/common/footer.tpl )